شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۰۱:۵۴

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران خبر داد:
آمادگی برای صادرات میعانات گازی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از آمادگی کامل این شرکت برای صادرات میعانات گازی تولیدی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا سیدپیروز موسوی با اشاره به افتتاح رسمی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی از سوی رئیس جمهوری، اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران آمادگی کامل دارد که در صادرات میعانات گازی تولیدی این فازها که حدود ٧٥ هزار بشکه در روز است کمک کند. وی به انجام بازسازی و تعمیرات ٢ گوی شناور در منطقه عسلویه اشاره کرد و گفت: صادرات میعانات گازی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی از گوی‌های شناور موجود در فاز یک پارس جنوبی صادر خواهد شد. شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به سیاست‌های وزارت نفت مبنی بر تکمیل فازهای ١٧ و ١٨، ١٩و ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی تا سال آینده اظهار امیدواری کرد که این شرکت بتواند پشتیبانی لازم را از تولیدات این فازها  انجام دهد.


وی به انجام موفقیت آمیز صادرات همزمان میعانات گازی توسط سه گوی شناور در پارس جنوبی در چند روز گذشته برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به وجود زیرساخت‌های بسیار خوب در شرکت پایانه‌های نفتی ایران و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تحقق اهداف وزارت نفت، این شرکت آمادگی کامل صادرات میعانات گازی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی را دارد. موسوی با بیان اینکه صادرات میعانات گازی در پارس جنوبی توسط گوی‌های شناور ١ و ٢ انجام می‌شود، تصریح کرد: میعانات گازی فاز ١٢ نیز از گوی شماره ٣ در تنبک صادر می‌شود که براساس برنامه‌ریزی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، صادرات میعانات گازی فاز ١٩ نیز در آینده از این گوی شناور انجام خواهد شد.


مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یادآور شد: این شرکت ٢ یدک کش جدید نیز در ادامه سیاست‌های نوسازی ناوگان دریایی این شرکت به مجموعه عملیات دریایی در پارس جنوبی اضافه کرده است. فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین پروژه پارس جنوبی، دوشنبه ٢١ دیماه از سوی رئیس جمهوری افتتاح شد. هدف‌ از توسعه‌ فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی، تولید روزانه‌ ٥٦,٦ میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی‌، ٧٥ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌،٤٠٠ تن‌ گوگرد و تولید سالانه‌ ١.٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع "LPG" (پروپان و بوتان) و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ برای تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ است؛ با افتتاح این فازها پس از ٩ سال، روزانه ٢٠ میلیون دلار به درآمد ارزی کشور اضافه می‌شود.



  کد خبر : 1002
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :